Cele nauczyciela:

Uczeń:

  • Potrafi wyszukać potrzebne informacje
  • Potrafi rozpoznać i nazwać popularne ptaki zimujące w Polsce
  • Dokonuje zapisu najważniejszych informacji na temat wybranego ptaka
  • Wie czym należy dokarmiać ptaki
  • Dokonuje czynności i porównuje wyniki
  • Współpracuje w grupie

Nacobezu:

  • Będę zwracać uwagę n to, czy potraficie:
  • Wykorzystać posiadana wiedzę w praktyce
  • Nazwać i opisać wybranego ptaka zimującego w Polsce
  • Sprawnie dodawać i odejmować w zakresie 100

Cele w języku ucznia:

Na dzisiejszych zajęciach oglądniecie przygotowane materiały przedstawiające ptaki w karmniku. Dowiecie się, jak się one nazywają,  jakie mają zwyczaje i czym się żywią. Będziecie doskonalić swoje umiejętności dodawania i odejmowania.

Pytania kluczowe:

Jakie informacje trzeba posiadać, aby właściwie dokarmiać ptaki?

Formy pracy:

 indywidualna, grupowa

Metody pracy:

słowna, obrazowa, eksponująca, programowanie, praktyczna

Środki dydaktyczne:

tablica interaktywna, multibook  „Oto ja” – klasa II, „Niezbędnik multimedialny” – cz. 3 Mac Edukacja, płyta CD z wizerunkami ptaków i zapisem ich odgłosów, atlas ptaków, albumy przyrodnicza, komputery z dostępem do internetu

Przebieg zajęć:

  1. Przedstawienie celów zajęć w języku ucznia i nacobezu.
  2. Wysłuchanie piosenki „W karmniku” rozmowa na temat treści.
  3. Słuchanie odgłosów ptaków.
  4. Obserwacja ptaków w karmniku (http://karmnik.tv.).
  5. Rozmowa na temat potrzeby pomocy ptakom w czasie zimy i jej warunków.
  6. Podział na grupy, losowanie zadań do wykonania.
  7. Wyszukiwanie informacji na temat wylosowanego ptaka (wygląd, występowanie, sposób odżywiania, zwyczaje, ciekawostki)- internet oraz pozycje książkowe
  8. Tworzenie plakatu – notatki na temat wybranego ptaka
  9. Prezentacja przez poszczególne grupy przygotowanego materiału – wykorzystanie płyty Niezbędnik multimedialny
  10. Gry i zabawy matematyczne powiązane z tematem (dodawanie i odejmowanie, porównywanie różnicowe w zakresie 100)- wykorzystanie ćwiczeń z Multibook – klasa 2 oraz „Niezbędnik multimedialny – cz.3 )
  11. Przygotowanie gazetki klasowej z prac dzieci.
  12. Podsumowanie zajęć:

Zawieszenie na tablicy kartek z napisem, wpisywanieprzez dzieci swoich imion na poszczególnych kartkach:

„Wszyscy , którzy wiedzą jak zimą dokarmiać ptaki …..”,

„Wszyscy , którzy znają te ptaki…”

„Wszyscy, którzy sprawnie liczą …”